דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב לפי סוגי מכוניות 

מאת    [ 21/12/2010 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 3297 פעמים ]

ביטוח רכב לפי סוגי מכוניות

ביטוח רכב משתנה מחברה לחברה, מאדם לאדם ומסוג מכונית אחת לשנייה. למעשה, אין דרך לייצר מספר אחד של פוליסת ביטוח, במיוחד אם עושים ביטוח מקיף לרכב. מספר הפרמטרים המשתנים הוא כל כך גדול שלא ניתן לנבא את המחיר אלא רק את טווח המחירים, פחות או יותר.
במאמר הנוכחי נתייחס לאחד האלמנטים העיקריים שקובעים את מחיר הפוליסה והוא סוג המכונית. האם מכוניות יפניות זולות יתר, האם האירופאיות משתלמות יותר? הבה נעשה סדר.

מכוניות משפחתיות

באופן טבעי, המכוניות המשפחתיות הן גם השכיחות ביותר על כבישי ישראל. למרות שלא בכל פעם אנחנו רואים משפחה שלמה על הכביש, נהוג לאפיין את המשפחתיות כמכוניות בגודל סטנדרטי, עם מושבים נוחים מקדימה ומרחב במושב האחורי, בשביל הילדים.
מכוניות משפחתיות הם גם המסובכות ביותר לביטוח שכן ישנן אינספור פרמטרים הנלקחים בחשבון, לרבות גיל הנהג, מין הנהג וכו'. יחד עם זאת, בנוגע לסוג המכונית, ניתן להגיד בבירור כי המכוניות היפניות, כלומר, סובארו, מיצובישי, הונדה וטויוטה זוכות להצעות ביטוח אטרקטיביות ביותר. הסיבה לכך היא האמינות המכאנית של המכוניות הללו והעובדה כי הן השתפרו מאוד מבחינה בטיחותית.
שאר המכוניות המשפחתיות זוכות גם כן למחירי ביטוח אטרקטיביים אך פחות מאשר היפניות, שלהן חלקי חילוף זולים וזמינים. מצד שני, הבטיחות של האירופאיות גבוהה יותר מאשר היפניות. וולו, פג'ו ורנו נחשבות מכוניות בטוחות מאוד ולאחרונה גם משופרות מבחינה מכאנית.

ביטוח רכבי שטח

רכבי שטח יקרים יותר לביטוח, באופן טבעי. הדבר נובע מהעובדה כי רכב שטח נוח יותר להיפגע מאשר מכונית משפחתית. רכב שטח נועד לטיולי שטח ולכן סביר להניח כי הוא חשוף יותר לתאונות ופגיעות. בהתאם, מחיר ביטוח חובה ומקיף יהיה גבוה מאוד. נאמר כך, רכב שטח מתאים רק למי שיש בידו את ההון המתאים לכך.
יש כמה סייגים גם לתחום הביטוח לרכבי השטח. למשל ג'יפ ראב 4 של חברת טיוטה משלב בין נהיגת כביש לשטח ולכן הביטוח זול באופן יחסי לשאר רכבי השטח. בנוסף, רוב הרוכשים את הטויוטה ראב 4 הן נשים, מה שמוזיל עוד את מחיר הביטוח.

ביטוח מכוניות יוקרה

ביטוח רכב יוקרה הוא יקר מעין כמוהו ולא כל חברות הביטוח מוכנות לקחת את הסיכון ולבטח מכונית שערכה הוא כמה מאות אלפי שקלים. באופן עקרוני, אין הרבה מכוניות יוקרה בישראל כגון פורשה, למבורגיני ופרארי. למעשה, מי שמעוניין לייבא מכונית כזו, משלם מראש גם את הביטוח. ישנם מעט יבואני מכונות שמוכנים להעביר מכוניות יוקרה לארץ ובדרך כלל הם עושים זאת ביחד עם פוליסת ביטוח מיוחדת ויקרה.
במילים אחרות, רק לבעלי יכולת.

לסיכום: מכוניות משפחתיות יפניות הן המשתלמות ביותר לביטוח רכב חובה וביטוח רכב מקיף.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב